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Interviews, essays and commentary published by The Dance Current.

Tuesday, August 21, 2012

Report: Teaching Dance Using the Internet: will it catch on?

By Chick Snipper

Summary | Sommaire


Google any physical practice and Internet surfers can find tons of stuff, from written descriptions and diagrams to instructional films with voiceovers and music. It’s all there to consume, much of it in bits and pieces - the Internet excels at the “sound bite” approach to learning and education.

Cherchez n’importe quelle pratique physique dans Google. Internet regorge de contenu, de textes descriptifs et de diagrammes à des vidéos d’instructions avec des voix hors champ et de la musique. Tout est là pour consommation, souvent par bribe, puisque le média se distingue par une approche fragmentaire à l’apprentissage et à l’enseignement.

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Google any physical practice and Internet surfers can find tons of stuff, from written descriptions and diagrams to instructional films with voiceovers and music. It’s all there to consume, much of it in bits and pieces - the Internet excels at the “sound bite” approach to learning and education. But is it an appropriate tool when training the body in a specialized physical technique such as dance? Can a student learn complicated moves, the mechanics of a jeté for example, from a disembodied teacher? As the National Ballet School’s Laurel Toto puts it: “…The creativity, dialogue, detail and intimacy required in learning the art form? [Dancers] can only get these crucial elements when teaching and learning live in the studio.” But that’s only one side of the story. From Master Woo’s online TaeKwonDo tutorials to adventures in new technology from the venerable Royal Academy of Dance, writer Chick Snipper explores the brave new world of online dance instruction.

Cherchez n’importe quelle pratique physique dans Google. Internet regorge de contenu, de textes descriptifs et de diagrammes à des vidéos d’instructions avec des voix hors champ et de la musique. Tout est là pour consommation, souvent par bribe, puisque le média se distingue par une approche fragmentaire à l’apprentissage et à l’enseignement. Cependant, est-ce un outil adapté pour entraîner le corps dans une technique spécialisée telle que la danse ? Un élève peut-il apprendre des gestes complexes, par exemple, la mécanique d’un jeté, d’un enseignant désincarné ? Selon Laurel Toto de l’École nationale de ballet, « … la créativité, le dialogue, le détail et l’intimité requis pour l’apprentissage de l’art ? Le danseur peut seulement accéder à ces éléments incontournables avec l’enseignement et l’apprentissage en studio. » Mais l’histoire ne s’arrête pas là. Des interventions éducatives de Taekwondo en ligne par Master Woo aux aventures en nouvelles technologies de la vénérable Royal Academy of Dance, la rédactrice Chick Snipper explore le meilleur des mondes de l’enseignement Web en danse.

Learn more >>

http://youtube/AwnrWqwvTH0

www.sharingdance.ca

http://www.radcanada.org/courses.htm



Read the full report in the September/October 2012 issue of The Dance Current print magazine. | Lisez l'article intégral dans l’édition imprimée de septembre/octobre 2012 du Dance Current.

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